|
En fristående del i en trilogi som utspelar sig bland de såkallade "Green Races" i en helt egen värld kallad Elara. Äventyret är skrivet av Timothy Brown, en av de riktiga veteranerna i branschen. Själva modulen är 48 sidor lång, med enkel layout, halvtaffliga kartor och medelmåttiga illustrationer. Texten är otroligt förvirrande disponerad, och tar huller om buller upp saker som rör äventyret, reglerna eller den "unika" världen.
Äventyret i sig handlar inte om nånting. Det finns ingen handling, det finns ingen vettig anledning till varför rollpersonerna över huvudtaget befinner sig där de gör, det finns ingen logik i vad som händer, eller varför något händer. Någonstans i allt gytter finns en tempel till en gud som några troll tillber, och dit ska rollpersonerna och... öh, ja, göra något. Ingen vet vad, inte ens spelledaren.
Regeltekniskt är modulen en katastrof, med flertalet grova missar i monstrens grundegenskaper och förmågor. Dessutom bryter författaren genomgående mot d20-licensen genom att referera till sidhänvisningar i D&D:s regelböcker.
Min rekommendation är kort och gott: köp inte detta äventyr.
Text:
Magnus Seter
|
|